PROMOSI & SENARAI HARGA SHAKLEE

Tuesday, June 26, 2012

Dari 74kg ke 60kg..dari 34" ke 29"..JOM KURUS

Teruja dengan tajuk??!! Betul ke ni??!! Jom kita ikuti petua menarik dari Puan Hasmah tentang keazaman beliau selama 5bulan lebih untuk menguruskan badannya. Kisah ini dipetik dari Mamafaiz.com

KURUS VITAMIN SHAKLEE

Ini lah saya sebelum dan selepas (sekaranglah tu)..

berat saya masa pakai baju oren kat atas tu lebih kurang 74kg..
BMI terlebih berat badan..saya cuma nak dapatkan berat ideal je..dan sekarang berat saya lebih kurang 60kg..BMI berat normal..tinggi tak lah tinggi mane pun 159cm..rasanya dah cukup kot berat takat ni..xmo kurus lagilah sebab banyak baju lama dah tak boleh pakai kene kecikkan..huhu..

Saya mula sedar yang badan naik sejak anak ke 2 saya berumur 6bln.. selera makan membuak2.. dan badan juga bagai dipam2.. lagilah saya ni menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu, saya tak boleh nak diet beria2.. jadi saya bedal je apa makanan yang terlintas difikiran ni nak makan.. yang sangat sedihnya bila seluar Jeans saya yang saiz 34 tu dah tak muat lagi..huhu... Jadi saya mula berazam nak muatkan semula seluar Jeans yang saiz 34 tu.. sebab saya sayangkan seluar tu.. dan tambah lagi saya sayangkan badan saya yang slim masa anak dara dulu.. ceh..slim ke..haha.. Jadi jom saya sharekan apa yang saya buat bermula dari bulan 3 tapi yang betul2 dietnya dari bulan 6 2011 ni lah..

  1. Saya kurangkan makan Nasi. Mula2 makan dalam jumlah yang sedikit.. ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bln macam tu lah.. memang susah nak biasakan tapi lama2 saya jadi terbiasa..
  2. Saya kurangkan minum air manis terutama sekali minuman dalam tin. Gula dalam minuman tin tu sangat tinggi tau..
  3. Saya kurangkan fastfood(No KFC, No Pizza)
  4. Saya bersenam dalam rumah je.. senaman ape yang saya buat ye.. saya skipping dan saya main hullahoop yang gelung rotan gelek2 kat pinggang tu lah.. ;) memang berpeluh.. mula2 saya digelakkan oleh anak2 dan suami..huhu..
  5. Saya mula AEROBIC kat Tmn Pulai Perdana JB dah dekat sangat dengan rumah.. baru mula 2 bln.. saya ambil program "Shape Your Body"..buat ape dengan program ni.. sebab saya perlu untuk saya bentukkan semula badan saya yang dulunya gemok dengan beraerobic.. memang terbaekkk..
  6. Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti meehoon sup.. mula2 memang tak seleralah nak makan tapi "alah bisa tegar biasa"..
  7. Saya banyakkan minum AIR MASAK.. sebab air masak juga membantu untuk meningkatkan metabolisma badan kita..
  8. Saya KAWAL NAFSU MAKAN saya yang dulunya sangat suka makan makanan yang berlemak seperti masak lomak cili api.. haha..maklumlah saya orang N9..
  9. Saya menjalani PROSES DETOX dengan HERB-LAX SHAKLEE.. sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyikiran toksin dalam badan dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku..maklumlah dah hampir 30 tahun hidup perut ni pun dah macam2 terima jenis makanan..
  10. Saya ISTIQAMAH makan LECITHIN SHAKLEE sebab ia membantu untuk saya dapatkan berat idaman saya.. dan juga kalau dulu saiz jeans 34 pastu 31 dan sekarang dah saiz 29.. macam tak caye je..tapi kene percaya... ;)
Memang lambat untuk saya daptkan berat ideal dengan ketinggian saya dan ambil masa yang lama juga.. tapi dek NEKAD dan AZAMsaya teruskan juga..seiringlah dengan USAHA..bukan angan2 je..

SABAR adalah kunci utama untuk DIET ni.. sebab badan nak ambil masa sehari untuk gemok dan juga badan tak ambil masa sehari untuk kurus...biar lambat asalkan selamat...
DAPATKAN HARGA ISTIMEWA DARIPADA SHA
Hubungi saya SMS/WHATSAPP :012-338 5506 (SHA) untuk tawaran hebat 



Bonda Sha
Shaklee Independent Distributor
ID No.: 853871
Contact No.: 012 - 338 5506



Sunday, June 3, 2012

Testimoni Vitamin E ~ kulit rasa flawless

Assalamualaikum n salam sejahtera buat semua. Bulan ini adalah bulan promo Vitamin E. Anda boleh dapatkan harga hebat dari Sha. jadi,sempena bulan Vitamin E ini,sha ingin kongsikan testimoni khas dari group SGL..

Gambar kiri bawah adalah gambar before makan VIT E.. Muka beminyak.. Berjeragat.. Bekas jerawat jgn ckp lah... Huhu... So lucky to have SHAKLEE.. Serious sgt berkesan :-) .. I am happy with my new look





After 1 month and 2 weeks menggunakan VIT E.. Ini lah hasilnya... Kulit rasa lebih flawless.. Sekarang ni dh stat guna vit e & vit c.. Alhamdulillah.. Hasil yg lebih positive.. Bekas jerawat dah makin hilang.. Thank you my dearie sis for introducing me such an awesome product.. Dia yg perasan muka saya kusam dan tak berseri dan suggest ambil vit e... Tq tq :-) ... Love Shaklee and my sis ♥



Hubungi FB: Bonda Sha | 012-3385506 | shashaklee@yahoo.com untuk keterangan lanjut dan harga istimewa.