PROMOSI & SENARAI HARGA SHAKLEE

Thursday, October 30, 2014

MULTIVITAMIN SHAKLEE | VITA-LEA SHAKLEE MULTIVITAMIN PERTAMA DI DUNIA 1915

vitalea multivitamin


VITA-LEA IRON FORMULA ☆

◆ Multivitamin pertama dicipta di dunia pada 1915

◆ Asalnya bentuk cecair dikenali Vitalized Minerals (Vita-Min) dan diubah ke bentuk tablet dikenali Vitalea Shaklee

◆ Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral penting seperti yang disarankan oleh RDA

◆ Tablet Vitalea disaluti serbuk nutrisi SPURILINA

◆ Merupakan tablet multivitamin yang terpantas di dunia TERLARUT DALAM AIR dan tubuh manusia

◆ Mineral di dalamnya mudah berintegrasi dengan protien untuk penyerapan pantas oleh usus kecil

◆ Ujian klinikal membuktikan pengambilan Vitalea selama setahun dapat mengurangkan 65% risiko jatuh sakit


vitalea multivitamin


PENGEPOSAN SEMENANJUNG                                 >>> RM 10
    PENGEPOSAN SABAH/SARAWAK                             >>> RM 20

    DAPATKAN HARGA ISTIMEWA DARIPADA SHA
    Hubungi saya SMS/WHATSAPP : 012-338 5506 (SHA) untuk tawaran hebat 



    Bonda Sha
    Shaklee Independent Distributor
    ID No.: 853871
    Contact No.: 012 - 338 5506




    KAJIAN TERBARU : MINUM SUSU SEBABKAN KEMATIAN AWAL | JOM MINUM ESP SHAKLEE

    esp susu shaklee


    Meskipun ramai doktor berpandangan bahawa minum susu boleh menguatkan tulang dan menyihatkan badan, namun kajian terbaru telah mendapati sebaliknya.

    Satu kajian yang dibuat oleh The BMJ baru-baru ini membuat penemuan bahawa warga Sweden yang minum susu lembu dalam amaun yang tinggi, didapati mati lebih muda.

    Selain itu, wanita pula didapati mengalami keretakan tulang.

    Menurut laporan AFP, kajian tersebut mungkin boleh merubah pandangan mengenai khasiat susu namun kajian yang lebih mendalam diperlukan kerana ianya mungkin hanya kebetulan.

    Satu pasukan dari Sweden telah mengumpul data dari 61,000 wanita berumur 39-74 tahun, dan memantau mereka selama 20 tahun.

    Pasukan itu juga telah mengambil data dari 45,000 lelaki Sweden berumur 45-79 tahun dan memantau mereka selama 11 tahun.

    Kesemua sukarelawan itu memberikan maklumat tentang cara pemakanan, cara hidup, berat badan, tabiat merokok, kekerapan bersenam, tahap pendidikan dan taraf perkahwinan.

    Daripada kajian itu, didapati seramai 25,500 orang daripada kumpulan sukarelawan tersebut telah meninggal manakala 22,000 dari mereka telah mengalami keretakan tulang.

    Di kalangan wanita dalam kumpulan itu, 180 daripada 1,000 yang meminum tiga gelas atau lebih susu, meninggal dalam jangka 10 tahun dan lebih awal berbanding umur purata kumpulan tersebut.

    Selain itu, didapati 42 daripada 1,000 individu yang minum susu dengan kuantiti yang banyak telah mengalami keratakan tulang, manakala yang meminum susu secara sederhana ialah 35 daripada 1,000 individu dan yang meminum susu dalam kuantiti yang sedikit ialah seramai 31 daripada 1,000 individu.

    "Wanita yang meminum tiga atau lebih gelas susu sehari mempunyai risiko kematian 90 peratus lebih tinggi, risiko keretakan tulang pinggul 60 peratus lebih tinggi dan risiko keretakan tulang-tulang lain sebanyak 15 peratus lebih tinggi," kata penulis bersama kajian tersebut, Karl Michaelsson dari Universiti Uppsala.

    Untuk lelaki pula, jumlah kematian pula ialah seramai 207 daripada 1,000 individu untuk yang meminum tiga gelas susu sehari, 189 daripada 1,000 untuk yang meminum secara sederhana, dan 182 daripada 1,000 untuk yang meminum dalam kuantiti yang sedikit.

    Antara sebabnya kata penulis ialah susu mempunyai kandungan galaktos-D yang tinggi, iaitu sejenis gula yang didapati mempercepatkan penuaan dan memendekkan jangkahayat.


    ESP SUSU SHAKLEE


    Jom kite minum Esp (Energizing Soy Protien) dari Shaklee nie..memang terbaik, rumusan dari soya. Esp Shaklee adalah protein yang berkualiti tinggi, non-GMO tau!!! Non-GMO tu maksudnya tidak diubah secara genetik..no kawin-kawin..no no no.. saya bebas daripada pendedahan perubahan genetik,dari benih hingga pengeluarannya..semulajadi..original gitu..

    Esp Shaklee diproses pada kadar suhu yang rendah..tak sama dengan soya diluar sana yang mana ramai kata akan jadikan kulit jadi sensitif dan boleh merbahayakan kesihatan nada. siapa ambil Esp Shaklee kulit bukan je kulit jadi cantik, gebu dan mulus..tapi takkan jadi sensitif..

    Sebab utama ESP Shaklee tersangat lah popular dan produk Shaklee yang paling laris ialah.......kerana ESP Shaklee membekalkan sumber protein. Semua tau kan badan kita perlukan sumber protein. Dalam pemakanan seharian kita sumber protein ada dalam ikan, ayam, daging. Kenapa hari-hari makan lauk ayam tapi kerap juga tak sihat??? Kenapa? Sebab utamanya kerana tidak mencukupi vitamin di dalam makan yang kita makan. 

    Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atu muda. Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari  susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.

    ESP SUSU SHAKLEE

    Kenapa kebanyakan orang sekarang memaksa diri untuk minum susu setiap hari. Ramai yang beranggapan susu mengandungi kalsium yang tinggi. Ya, memang betul susu mengandungi kalsium tetapi tidak mengcukupi untuk tubuh badan dan tulang kita. OsteMatrix Shaklee adalah salah satu produk vitamin Shaklee yang menambahkan kalsium dalam tubuh badan kita. 

    Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapan adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersam-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkat ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.



    PENGEPOSAN SEMENANJUNG                                 >>> RM 10
      PENGEPOSAN SABAH/SARAWAK                             >>> RM 20

      DAPATKAN HARGA ISTIMEWA DARIPADA SHA
      Hubungi saya SMS/WHATSAPP : 012-338 5506 (SHA) untuk tawaran hebat 



      Bonda Sha
      Shaklee Independent Distributor
      ID No.: 853871
      Contact No.: 012 - 338 5506


      Wednesday, October 29, 2014

      Did You Know ESP Shaklee has been formulated as low glycemic index???

      Did You Know?

      ESP Shaklee has been formulated as low glycemic index (39) to sustain energy hour after hour and helps ward of hunger.

      Low glycemic food keep your blood glucose level more stable, helping to reduce carbohydrate cravings, making you feel fuller and satisfied longer, and control your appetite easily.




      PENGEPOSAN SEMENANJUNG                                 >>> RM 10
        PENGEPOSAN SABAH/SARAWAK                             >>> RM 20

        DAPATKAN HARGA ISTIMEWA DARIPADA SHA
        Hubungi saya SMS/WHATSAPP : 012-338 5506 (SHA) untuk tawaran hebat 



        Bonda Sha
        Shaklee Independent Distributor
        ID No.: 853871
        Contact No.: 012 - 338 5506


        [ TIPS HILANGKAN KAHAK BAYI ]

        VITAMIN SHAKLEE ANDA

        1) Air kelapa
        Minum air kelapa yang pure, yang tanpa gula.
        Nanti kahak keluar melalui hingus atau najis.

        2) Madu
        Guna madu asli.
        cth; madu El-Ejib

        Cara : 1sudu madu + 1biji limau nipis + air
        Kalau baby, madu + air
        Guna air zam-zam ( ada molekul penyembuhan ) atau air musoffa

        3) Teknik tepuk @ percussion

        4) Gas nebulizer
        Untuk cairkan kahak.
        Kahak akan keluar melalui najis atau muntah

        5) Rawatan makanan tambahan yang mengandungi Omega

        6) 2 ulas bawang putih + minyak masak
        Cara :
        -bawang putih dibakar hingga lembut
        -lenyekkan + cikit minyak masak
        -lulur ke leher, dada, belakang baby

        7) Daun kaduk + kapur + air
        Cara :
        - daun kaduk + kapur + air di ramas-ramas
        - lulur ke dada, leher, belakang baby

        Thermal steam therapy - duduk dekat air humidifier beberapa minit atau letak muka over mangkuk air panas

        ** Jika bayi hidung tersumbat boleh ambil ibu kunyit, sapu di batang hidung sampai ke dahi secara menegak


        DAPATKAN HARGA ISTIMEWA VITAMIN SHAKLEE DARIPADA SHA
        Hubungi saya SMS/WHATSAPP : 012-338 5506 (SHA) untuk tawaran hebat 



        Bonda Sha
        Shaklee Independent Distributor
        ID No.: 853871
        Contact No.: 012 - 338 5506

        ESP SHAKLEE RENDAH LEMAK | BEBAS KOLESTEROL | KAYA 9 ASID AMINO YANG PENTING

        Keep calm and drink ESP

        vitamin esp shaklee


          HARGA PASARAN ESP SHAKLEE       >>> RM 150.00

        PENGEPOSAN SEMENANJUNG                                 >>> RM 10
          PENGEPOSAN SABAH/SARAWAK                             >>> RM 20

          DAPATKAN HARGA ISTIMEWA DARIPADA SHA
          Hubungi saya SMS/WHATSAPP : 012-338 5506 (SHA) untuk tawaran hebat 



          Bonda Sha
          Shaklee Independent Distributor
          ID No.: 853871
          Contact No.: 012 - 338 5506

          Saturday, October 25, 2014

          MENJADI SEBAHAGIAN DARI KELUARGA SHAKLEE KAMI | SHAKLEE PERNIAGAAN TERBAIK MASA KINI

          ‘Gaji RM4,000 baru cukup hidup di bandar’



          menjadi ahli shaklee


          SHAH ALAM - Baru-baru ini menerusi satu kenyataan daripada bekas Menteri Kewangan Tengku Razaleigh Hamzah mendakwa data terbaru Bank Dunia, gaji di bawah RM3,600 dikira berada dalam kelompok miskin di Malaysia.

          Tinjuan Sinar Harian Online mendapati, rata-rata orang ramai yang ditemui bersetuju dengan kenyataan itu kerana gaji yang mereka peroleh hanya ‘cukup-cukup makan’.

          Menurut seorang pekerja grafik, Mohd Fazly Ruslim, 26, berkata, beliau sangat bersetuju dengan data tersebut kerana ia melambangkan kehidupannya sekarang yang bergaji di bawah RM3,600.

          “Saya memang bersetuju, golongan penduduk bandar macam saya terkesan dengan kos hidup yang makin tinggi. Generasi sekarang hendak mulakan hidup memang susah berbanding generasi yang lepas.

          “Bagi saya, kerajaan perlu fikir untuk tingkatkan lagi taraf kehidupan rakyat. Kos beli barang meningkat namun tiada sebarang peningkatan ekonomi kepada rakyat untuk itu paling molek saya rasa kenaikan kos hidup perlu seiring dengan kenaikan gaji .

          “Sementara menyentuh soal gaji, pada pandangan sayalah kalau tinggal di bandar, macam boleh ‘rileks’ sikit dalam RM4,000 sebulan itu OKlah buat masa sekarang,” katanya kepada Sinar Harian Online.

          Pandangan ini turut dipersetujui oleh seorang pekerja swasta, Fathullah Asri, 24, yang mengatakan bahawa dirinya sekarang sememangnya berada dalam kelompok yang ‘miskin’.

          “Saya fikir bahawa data yang dikeluarkan oleh bank dunia itu boleh jadi benar.

          “…Jika diikutkan faktor zaman sekarang ini, yang mana nilai mata wang  yang semakin jatuh dan harga barang yang semakin tinggi seperti tanah, rumah,makan minum yang mana keperluan asas ini penting kepada setiap rakyat untuk hidup di Malaysia, namun disebabkan keperluan itu tinggi maka dapatan bulanan yang ditawarkan kepada pekerja-pekerja masih juga tidak mencukupi jadi itulah taraf kemiskinan di Malaysia di bawah gaji RM3,600 benarlah.

          “Contohnya, saya mempunyai Ijazah Sarjana Muda jadi mungkin dalam RM2,000-RM3000 untuk gaji asas, itu untuk hidup di bandar satu cabaran yang sukar kerana bayangkan sekiranya gaji itu dibahagikan untuk rumah, kereta dengan minyak lagi ianya cukup-cukup makan sahaja,” katanya.

          Sementara itu, menurut Sufian Razali, 28, data itu perlu kajian mendalam kerana kemiskinan itu berbentuk subjektif.

          “Saya bersetuju kerana kalau kita lihat kos saraan hidup yang semakin meningkat sekarang, tetapi kajian mendalam tetap perlu dilakukan kerana jumlah gaji tersebut mungkin mencukupi untuk hidup di kampung.

          “Barangkali kerajaan boleh menyediakan peluang untuk menambah pendapatan masyarakat dan individu. Sementara untuk gaji yang sesuai untuk hidup di bandar adalah dalam RM5,000,” katanya.

          Sementara itu, bagi penuntut universiti tempatan, Norhayati Awang, 24, data itu perlu diklasifikasikan mengikut keadaan kerana wujudnya perbezaan antara cara kehidupan di luar bandar dan bandar.

          “Kalau di bandar saya setuju tetapi di kampung saya rasa masyarakat yang bergaji sebanyak ini RM3,600 tidak miskin,” katanya.

          Dalam pada itu, menurut Iera Yusoff,38, yang menjalankan perniagaan sendiri, berkata data gaji itu tidak digambarkan sebagai miskin tetapi tidak mencukupi.

          “Pada pandangan saya miskin itu agak subjektif tetapi masih belum mencukupi, dalam keadaan semasa sekarang yang mana harga barangan mula naik, minyak sudah naik jadi dengan RM3,600 itu bagi yang berkeluarga sememangnya tidak cukup.

          “Saya rasa dalam keadaan hari ini gaji antara RM4,000 sehingga RM5,000 barulah mencukupi bagi mewujudkan  sebuah senario keluarga yang harmoni,” katanya.


          sumber : http://www.sinarharian.com.my/

          menjadi ahli shaklee

          Bila membaca post Sinar Harian teringat cerita kami dulu-dulu, hehehe....sha cite sikit ye... Letihnye kan apabila kita semua mendengar dan membaca tentang artikel ni. kuasa membeli semakin kurang, gaji RM 5000.00 cukup-cukup makan. minyak naik, makan lagi lah apabila kita minyak naik. nak salah kan kerajaan tiada gunanya kerana siapa lah kita. hari- hari kita mengeluh. hari- hari merungut, anak-anak perlukan keperluan harian. dah banyak kita cuba 'cut cost' untuk anak-anak. 


          MENJADI AHLI SHAKLEE
          KEHIDUPAN KINI


          Stress kan. apa yang boleh kita buat adalah dengan mencari 'part time' atau kerja yang boleh memberikan kita pendapatan yang lebih. ada yang menjual nasi lemak pagi selepas subuh hingga terlewat untuk masuk kerja, ada yang kerja di restoran selepas habis kerja. Mendengar pun dah letih apatah lagi yang memikul beban. Allah sahaja yang mengetahui. Itu lah yang terjadi pada kami suatu ketika dahulu, tapi ketika itu kami baru mempunyai seorang anak. 

          Suami sebagai penjawat awam di Putrajaya dan saya seorang jururawat di Hospital Serdang. Saya bekerja Syif dan suami bekerja office hour. Gaji kami Alhamdulillah, cukup lah kami 3 beranak dan untuk mak ayah kami. Anak dihantar ke rumah mertua di sepang. kami berulang alik dari putrajaya -sepang-serdang-sepang-baru sampai umah di putrajaya. Minyak kereta di ketika itu lebih kurang RM50 sehari. Anak terfikir untuk dihantar ke taska apabila difikir balik aduhai anak pertama, sayang berjuta sayang apabila terfikir apa yang tidak diingini akan berlaku.


          menjadi ahli shaklee


          Hari semakin hari taraf hidup semakin meningkat, kami duduk di kuarters terasa bahang nya. kami cuba untuk cut cost apa yang perlu, keperitan untuk meneruskan kehidupan makin terasa, Alhamdulillah kami dipertemukan dengan kak cery iaitu kini Master Shareeza. Kak Cery diperkenal kepada Master Iffah Anuar. Alhamdulillah, kami diperkenalkan dengan produk Shaklee. Termenung jugak apabila first mind set kene jual Shaklee ker... tetapi oleh kerana duit, kami terus buat, ikut apa yang perlu dibuat, 

          Alhamdulillah... dari 2 angka kami melangkah ke 3 angka seterusnya ke 4 angka dan seterusnya...Terima kasih Allah. kami berdua mengambil keputusan untuk berhenti kerja dan berpindah mengikut Mak Ayah ke Melaka. Dalam keluarga Shaklee kami terutamanya S2U kami lebih kepada tolong menolong, sharing-sharing, berdoa, mendekatkan diri kepada yang Esa dan banyak lagi. 

          Kami diajar tidak bergantung pada manusia semata, hanya kepada yang Esa.. Alhamdulillah.. terima kasih Allah, terima kasih Mak ayah, terima ksih semua keluarga Shaklee, terima kasih semua custemer Shaklee kami.. Terima kasih.. Sekarang kami membesarkan anak-anak depan mata itulah yang paling best,hehehe... anak kami dah 2 orang dalam perancangan untuk ke -3..semua ketentuan Ilahi. itulah serba sedikit cerita tentang kami. Kami sedia membantu sesiapa sahaja untuk menjadi sebahagian dari keluarga shaklee kami. hubungi Sha ... InsyaAllah.. Alhamdulillah.....




          Bonda Sha
          Shaklee Independent Distributor
          ID No.: 853871
          Contact No.: 012 - 338 5506

          menjadi ahli shaklee

          RISIKO PEMBEDAHAN KOSMETIK | KECANTIKAN SHAKLEE LAHIR DARI DALAM

          Wanita British mati ketika pembedahan kosmetik di Thailand

          set kecantikan shaklee

          BANGKOK: Seorang wanita British berusia 24 tahun meninggal dunia ketika menjalani pembedahan kosmetik di sebuah klinik di Bangkok.

          Menurut kenyataan rasmi berkenaan kes tersebut, pihak polis Thailand telah menahan seorang doktor bedah atas dakwaan cuai dalam menjalankan tugasnya.

          Wanita malang itu meninggal dunia sewaktu menjalani prosedur pembedahan petang semalam di sebuah klinik pembedahan kosmetik di wilayah Lat Phrao, utara ibu negara berkenaan.

          Sebelum ini, wanita itu pernah menjalani pembedahan membuang lemak (liposuction), kata pegawai polis, Chaleang Inthip.

          "Wanita berkenaan telah ke klinik itu pada 14 Oktober lalu untuk pembedahan membuang lemak dan kemudian mengulangi kunjungannya ke klinik tersebut semalam selepas mengalami jangkitan. Dia meninggal dunia di klinik itu sekitar jam 9.30 malam," katanya.

          Doktor bedah tersebut kini ditahan di sebuah penjara Bangkok atas dakwaan menyebabkan kematian akibat kecuaian. Dakwaan yang dikenakan ke atasnya itu membawa hukuman maksimum 10 tahun penjara.

          Kedutaan British di Bangkok hari ini berkata, pihaknya sudah menerima laporan mengenai kematian wanita tersebut semalam dan urusan bantuan yang sewajarnya sudahpun dibuat namun tidak memberi butiran lanjut mengenainya.

          Thailand merupakan destinasi pelancongan perubatan popular dalam kalangan warga asing yang mahukan rawatan berkualiti tinggi pada harga yang rendah.


          Sumber dipetik dari : http://www.astroawani.com

          Macam- macam yang dilakukan oleh wanita mahupun lelaki untuk kelihatan lebih cantik lebih menawan lebih menarik lebih ohhhsemmm. Untuk kelihatan menarik dan cantik melalui pembedahan kosmetik mempunyai risiko yang terlalu tinggi. 

          Terapi atau pemakanan melalui vitamin adalah satu kaedah yang terbaik dan paling selamat abad ini. Shaklee mempunyai pelbagai produk kecantikan. kecantikan kulit, kecantikan kurus dan ramping, kecantikan wajah, kegebuan kulit dan macam -macam lagi.  Apa yang paling bagus tentang Shaklee adalah tiada bahan pengawet.. 

          Antara produk-produk shaklee yang boleh anda dapati untuk kecantikan adalah seperti berikut : 

          Shaklee Collagen Powder 


          set kecantikan shaklee

          • ANTI PENUAAAN - Mengurangkan liang pori-pori , kedutan dan garis-garis halus yang kelihatan.
          • MENGHIDRATKAN -  Melembapkan kulit bagi mengurangi rasa kering dan berkupas pada muka
          • KEANJALAN KULIT -  Meningkatkan ketegangan kulit, keanjalan dan kelembutan kulit
          • MELICINKAN  -  Meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit.
          • MENYUBURKAN - Menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar.
          • MENCERAHKAN - Mengurangi pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit.
          • MENEGANG -  Membantu menegang dan menganjalkan payudara.


          set kecantikan shaklee

          • Menggalakan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
          • Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
          • Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
          • Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
          • Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
          • Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk - merawat azhameir
          • Membantu merawat penyakit parkinson
          • Membantu memulihkan penyakit strok - angin ahmar
          • Meningkatkan kesihatan imum badan
          • Menggalakan kesihatan keseluruhan

          set kecantikan shaklee

          • MELINDUNGI JANTUNG - Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk megelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat kedinding arteri, menghalang anemia hemolik, penyakit jantung dan lain-lain
          • MENINGKATKAN KEMAMPUAN REPRODUKTIF(SPERMA) - Kajian pada tahun 1924, mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600 IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
          • ANTI-PENUAAN - 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.
          • ANTI OKSIDAN KUAT - Pengambilan lebih dari 1200IU sehari untuk anti oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan system imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas, Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi- katarak dan masalah penglihatan.
          • KELESTARIAN TENAGA - Meningkatkan lestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.
          • MEMBAIKI ARTHRITIS - Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.
          • MENGHALANG KEGUGURAN - Merawat musculus pectorolis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Digunakanpada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran.
          • MEMPERBAIKI PARUT - Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangi kesan parut.

          set kecantikan shaklee

          • Membekalkan tenaga berkekalan dengan protien berasaskan tumbuhan yang berkualiti
          • Rendah lemak, bebas kolesterol, kaya dengan 9 asid amino penting

          • Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya
          • Membekalkan 14g protien dan 500mg kalsium dalam setiap hidangan (3 sudu besar)
          • Amat baik untuk kesihatan jantung
          • Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu (bagus utk luka) dan fungsi enzim dan hormon yang teratur (bagus utk kesuburan)
          • Paras glisemik indeks yang rendah (G.I 39) dapat mengekalkan paras gula dalam darah normal (kencing manis boleh ambil)
          • Membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolesterol normal, menggalakkan kesihatan jantung dan prostat


          set kecantikan shaklee


          • fungsi sebagai penguat sistem imuniti badan. Vitamin C menyebabkan fungsi sel darah putih dapat dijalankan dengan lebih efektif. Sel-sel darah putih ini melawan bakteria dan virus yang menyerang badan kita.
          • pembuangan toxin-toxin dari dalam badan.
          • sebagai anti-oksident ia penting dalam pencegahan penyakit bahaya seperti kanser. Selain sebagai fungsinya sebagai anti-oksident, vitamin C membantu pengeluaran interferon yang sangat penting untuk melawan sel-sel kanser. Vitamin C juga menghalang pembentukan nitrosamines yang boleh menyebabkan kanser. Perlu diingat bahawa vitamin C bukanlah ubat untuk kanser, tetapi ia membantu memperlahankan pertumbuhan tumor daripada menjadi lebih teruk di samping menguatkan sistem imunisasi.
          • kesihatan sistem jantung. Pengurangan kandungan vitamin C akan  menyebabkan pengeluaran asid bile berkurangan. Ini pula akan menyebabkan pertambahan kandungan kolesterol. Pengurangan vitamin C juga menyebabkan dinding saluran darah mudah dirosakkan oleh enzim. Kajian menunjukkan pengurangan vitamin C dalam jangkamasa panjang akan menyebabkan atherosclerosis, di mana lemak dan kolesterol akan melekat dan menyekat saluran darah.
          • penyembuhan luka. Vitamin C akan meningkatkan kadar pengeluaran collagen, oleh itu luka boleh sembuh dengan lebih cepat.
          • agen mengurangkan rasa sakit.
          • mengurangkan alahan.
          • penyerapan zat besi dari sumber bukan daging ke dalam darah. Ini adalah penting kepada mereka yang tidak memakan daging (vegetarian).
          • pengurangan stress. Vitamin C adalah penting dalam pengeluaran hormon corticosteroids, adrenaline dan noradrenaline. Stress menyebabkan hormon-hormon ini dikeluarkan lebih daripada biasa, oleh itu keperluan kepada vitamin C akan meningkat. Dalam hal ini pengambilan bersama vitamin B kompleks adalah penting.
          Apa yang telah disenaraikan diatas adalah antara set produk shaklee yang biasa sha syorkan untuk kecantikan. Hasilnya memang meletop la. Hubungi sha untuk set kecantikan dengan harga yang lebih berpatutan atau sesuai dengan apa yang anda mahukan. Ingat, kecantikan yang kekal lama adalah kecantikan yang bermula dari dalam. terima kasih kerana membaca..



              HARGA PASARAN VIVIX     >>> RM 475.00
            HARGA PASARAN ESP SHAKLEE       >>> RM 150.00
            HARGA PASARAN VITA-C PLUS SHAKLEE    >>> RM 92.50
                HARGA PASARAN VITA-E COMPLEX SHAKLEE    >>> RM 149.00

            HARGA PASARAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE    >>> RM 298.00

          PENGEPOSAN SEMENANJUNG                                 >>> RM 10
            PENGEPOSAN SABAH/SARAWAK                             >>> RM 20

            DAPATKAN HARGA ISTIMEWA DARIPADA SHA
            Hubungi saya SMS/WHATSAPP : 012-338 5506 (SHA) untuk tawaran hebat 



            Bonda Sha
            Shaklee Independent Distributor
            ID No.: 853871
            Contact No.: 012 - 338 5506