Monday, April 9, 2012

6 TIP MUDAH MINUM AIR DENGAN BANYAK

SHAKLEE


1.) Bawa sebotol air ke mana sahaja anda pergi
SHAKLEE

 Usah beli minuman botol, sebaliknya anda boleh bawa sendiri dari rumah. Ia bukan saja membantu anda berjimat, malah ia juga pilihan yang lebih selamat dan sihat.


2.) Letak segelas air disebelah anda
SHAKLEE Sekiranya anda duduk untuk tempoh masa yang lama, contohnya di meja kerja anda, letakkan segelas air. Apabila anda teringat atau tertengok gelas air anda tu, ambillah ia dan minum. Ingat untuk minum air secara kerap.


3.) Setkan masa
PENAPIS AIR SHAKLEE Jam tangan digital atau malah telefon bimbit anda boleh memberi peringatan setiap jam untuk minum air. Apabila jam yang anda set tu berbunyi, tuangkan segelas air dan minum. Walaupun anda minum secawan kecil air (180ml) setiap jam, apabila waktu kerja selama 8 jam berakhir, anda telah pun berjaya minum air sebanyak 1.4L!


4.) Dapatkan penapis @ sistem rawatan air yang berkualiti
PENAPIS AIR SHAKLEE Shaklee Get Clean Water Pitcher. Rasa air yang dirawat atau ditapis lebih sedap untuk diminum. Air yang ditapis lebih ’ringan’ dan mudah ditelan!



5.) Tambahkan sehiris limau atau timun
 Anda akan minum lebih banyak air sekiranya rasanya lebih sedap. Macammana nak tambahkan kesedapan air? Mudah saja. Caranya ialah dengan menambahkan sehiris limau nipis (lemon) atau timun. Atau, jika anda lebih suka minum air yang sejuk, simpan 1 jag air dalam peti ais. Minumlah air sejuk itu sebanyak mungkin. Orang kata, minum air sejuk kurang bagus. Tapi sebenarnya ia TAK BENAR. Yang tak bagus ialah air yang ada AIS. Air sejuk dalam peti sejuk, tak ada masalah.


6.) Makan buah-buahan yang mengandungi banyak air
PENAPIS AIR SHAKLEE Makanlah buah-buahan yang ada banyak air seperti buah tembikai (92% mengandungi air mengikut berat) dan tomato (95% mengandungi air). Untuk lebih sedap, anda boleh blender (kisar) buah tembikai segar dengan sedikit ais dan tambah beberapa helai daun pudina (jika anda suka) untuk lebih segar dan berkhasiat.



Hubungi saya 012 - 338 5506 untuk ketahui makmulat lanjut mengenai penapis air Shaklee Get Clean Water Pitcher!!

No comments:

Post a Comment