Friday, October 17, 2014

BERHENTI MEROKOK | VIVIX SHAKLEE BOLEH MEBANTU ANDA | SIHAT DENGAN VIVIX

STOP SMOKING START TODAY

STOP SMOKING WITH SHAKLEE

Sudah ramai yg berjaya berhenti merokok dengan bantuan VIVIX shaklee yg mampu membuatkan perokok merasa loya apabila merokok seawal 2 minggu mengambil vivix!

BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU PEROKOK BERHENTI MEROKOK?

  • Antioksidan yang tinggi yang dapat memperbaiki sel-sel tubuh yang rosak akibat asap rokok. 
  • Vivix yg kaya antioksidan mampu mengurangkan ketagihan nikotin
  • Antioksidan yang mampu meindungi dan memperbaiki serta membuang DNA yang terjejas akibat nikotin. 
CARA BERHENTI MEROKOK


Dengan membuatkan rokok terasa pahit bagaikan hempedu. Jadinya, bila dah rasa pahit, maka nikmat merokok hilang sedikit demi sedikit. Bila tiada lagi kenikmatan yang dapat dirasai, jadinya si perokok tegar tersebut pun akan mula beralih arah daripada meneruskan tabiat merokoknya. 

Bukan itu saja, malah kesihatan si perokok tegar juga bakal bertambah baik, rupa paras dan keterampilan juga bakal menjadi lebih awet muda dan segak bergaya, poket yang dulunya kerap kali kering akan bertambah berisi kerana tiada lagi pembaziran membakar duit dengan membeli rokok. Jika anda seorang perokok tegar, cuba bayangkan perkara-perkara di atas. Seronok tak? Pasti seronokkan?

CARA BERHENTI MEROKOK

15 Kandungan Berbahaya pada Rokok – Telah diketahui secara umum bahawa merokok merupakan kebiasaan yang bisa merosak kesihatan orang yang merokok dan orang di sekitarnya. Rokok menjadi berbahaya karana mengandungi bahan kimia yang berbahaya di dalamnya. Apabila secara terus-menerus terkena asap rokok, maka kandungan bahan kimia yang berbahaya dalam rokok boleh menyebabkan penyakit. Satu batang rokok memiliki kandungan hingga 3.000 lebih bahan kimia berbahaya.
Dibawah ini akan kami senaraikan bahan-bahan kimia berbahaya yang terkandung dalam rokok yang harus diketahui.



1. Nikotin
Rokok mengandung nikotin yang sangat tinggi. Zat nikotin dalam rokok berasal dari tembakau. Nikotin dapat mengakibatkan kanser serta merosak struktur DNA.

2. Benzene
Benzene merupakan petrokimia yang diipakai untuk men-dry clean pakaian. Bahkan kandungan benzene adalah karsinogen yang dapat mengakibatkan kanser darah.

3. Arsenik
Arsenik adalah logam yang boleh meracuni darah dengan mudah. Terlebih sudah banyak pekerja pabrik yang meninggal karena keracunan arsenik. Kemampuan sel untuk memperbarui diri dapat tergganggu karana akumulasi arsenik.

4. Tar
Tar yang sifatnya karsinogenik timbul ketika rokok dibakar. Tar boleh menyebabkan beraneka ragam penyakit seperti kanser, impotensi, penyakit jantung, penyakit darah, bronkitis kronik, enfisema serta gangguan kehamilan dan janin.

5. Formaldehida
Formaldehida merupakan bahan kimia yang berfungsi untuk mengawetkan mayat. Nah, zat berbahaya ini bahkan terdapat pada rokok.

6. Aseton
Aseton merupakan bahan kimia yang terdapat pada penghilang cat kuku. Rokok juga memiliki kandungan aseton. Berbahaya jika zat aseton masuk melalui saluran udara serta di paru-paru.


7. Karbon Monoksida
5% dari asap rokok merupakan karbon monoksida. Karbon monoksida adalah gas beracun yang boleh melekat pada sel darah merah serta mengganggu pengangkutan oksigen dalam darah sehingga menimbulkan kerusakan pada paru-paru serta berpotensi menyebabkan penyakit koroner.

8. Amonia
Aroma amonia biasanya didapati pada pembersih toilet. Bahan kimia ini dapat mengakibatkan pening tetapi menyebabkan kebiasaan merokok menjadi sangat candu.

9. Kadmium
Kadmium merupakan satu diantara logam-logam bahan untuk membuat bateri. Bagi orang yang merokok, zat kadmiun yang terhirup akan tersimpan di lapisan ginjal sehingga dapat mengakibatkan kerosakan ginjal.

10. Nitrogen Oksida
Kereta menghasilkan asap udara iaitu nitrogen oksida. Zat ini juga terkandung dalam asap rokok. Gas beracun ini bisa mengakibatkan radang paru-paru.

11. Kromium
Kromium adalah logam yang terbukti mengakibatkan kanser. Kromium menempel pada DNA serta merusaknya, sehingga membuat zat kromium lebih berbahaya untuk kesihatan.

12. Naftalena
Naftalena adalah bahan kapur barus yang berfungsi untuk mengusir serangga ataupun tikus dari pakaian. Bahkan rokok juga mengandung bahan berbahaya ini. Betapa berbahayanya menghisap bahan kapur barus dari mulut.

13. Hidrogen Sianida
Masyarakat umum telah mengetahui kalau sianida merupakan racun paling cepat di dunia. Jika dikombinasikan dengan hidrogen, zat kimia ini mampu membuat rusak silia di saluran bronkial serta paru-paru. Sebenarnya manfaat rambut halus seperti silia mampu mengeluarkan racun dalam udara yang dihirup.

14. Timbal
Timbal juga merupakan karsinogen. Kenaikan kadar timbal pada darah bisa mengakibatkan keracunan, terlebih lagi bisa mengakibatkan kematian.

15. Kumarin


Kumarin adalah zat adiktif organik pada bahan tambahan ]makanan yang sekarang sudah dilarang oleh standar dunia. Tetapi zat ini masih digunakan dalam pembuatan rokok.
Behenti merokok segera 

Ini bukan la ajaib tertiba terus boleh berhenti merokok. Ini kerana kandungan VIVIX itu sendiri yang bersifat antioksida yang sangat tinggi. Terhasil daripada buah anggur muscadine yang sangat tinggi kandungan revestrolnya.

Bagi mereka yang merokok, setiap sedutan daripada rokok menghasilkan beribu-ribu radikal bebas dalam tubuh badan. Bayangkan satu batang rokok berapa kali sedutan tue. 

CARA BERHENTI MEROKOK


Kenapa rokok merbahaya kepada anda:

  • Merokok menyebabkan kehilangan vitamin dan mineral yang penting dalam badan terutamanya kalsium menyebabkan tulang menjadi semakin rapuh.
  • Deria hidung kurang sensitif.
  • Gigi mudah rosak dan gusi senang membengkak selain dari warna gigi menjadi kuning. Ia juga menyebabkan gigi anda mudah tercabut dan rongak sebelum sampai usia yang sepatutnya.
  • Jika anda sakit, antibodi badan lebih lemah berbanding jika tidak merokok. Ia juga mengurangkan keberkesanan ubat yang di makan dan proses penyembuhan mengambil masa lebih lama.
  • Keupayaan fizikal dan mental lebih mudah terganggu.
  • Keupayaan dan keinginan seksual juga berkurangan.
  • Boleh menyebabkan ulser perut
  • Mudah dapat asma dan gangguan sistem pernafasan.
  • Penyakit jantung.
  • Kanser larinks dan esofogus.
  • Kanser paru-paru.
  • Kanser pankreas.
  • Teruk bukan. Sememangnya rokok amat merbahayakan diri kita. Bukan itu sahaja, asap rokok juga boleh membahayakan orang sekeliling kita terutama bayi dan kanak-kanak.

Kesan asap rokok kepada ibu hamil dan bayi:

  • Risiko kecacatan bayi.
  • Kelahiran pra matang
  • Risiko bayi untuk mendapat asma adalah lebih tinggi
  • Keguguran bayi
  • Tumbesaran janin terencat
  • Pendarahan ibu hamil
  • Kanser
  • Bayi kurang berat badan

Apakah Itu Radikal Bebas?

Adalah keadaan di mana ketidakstabilan ataupun kehilangan atom oksigen dalam pasangan elektronnya menyebabkan ia perlu mencuri atom daripada pasangan yang lain. Kecurian atas kecurian menyebabkan terjadinya radikal bebas.



Untuk lebih terperinci rujuk di entri Apakah itu Antioksida dan Radikal Bebas.

 

VIVIX Shaklee ini bertindak untuk menggantikan sel-sel yang telah dirosakkan dengan sel-sel yang baru.Sebab itu seperti di dalam video testimonial di atas, selepas beberapa hari mengambil sesudu teh, beliau merasakan seperti pahit bila mahu merokok. Seolah seperti kali pertama mahu merokok. VIVIX membantu untuk memperbaiki dan memperbaharui sel-sel tersebut.


Penyakit yang berkait rapat dengan merokok adalah sakit jantung. Dengan VIVIX, bukan sahaja boleh hilangkan ketagihan merokok namun membantu untuk merawat jantung. Tetapi perlu konsisten pengambilannya.

Bagaimana Vivix membantu berhenti merokok?

Bagaimana Vivix ini membantu para perokok dari berhenti merokok? Seperti yang saya sebutkan tadi, apabila seseorang perokok menghisap rokok, nikotin akan turut masuk ke dalam badannya. Nikotin ini akan duduk dalam badan dan merosakkan sel-sel dalam badan. Namun, apabila perokok itu mengambil vivix, vivix akan bertindak mencuci dan menyahkan kesemua toksin dan nikotin yang berada dalam badan. Dengan pengambilan vivix secara konsisten, sedikit demi sedikit nikotin akan disingkirkan dan menyebabkan lama kelamaan, perokok itu sudah tidak boleh menerima kehadiran nikotin yang baru apabila beliau hendak menghisap rokok. Badan yang sihat, badan yang normal sememangnya bukan lah tempat untuk nikotin, maka apabila sel-sel badan telah pun dibersihkan dari semua nikotin ini, kehadiran nikotin yang baru akan terus ditolak oleh badan perokok itu menyebabkan beliau tidak mampu lagi hendak menghisap rokok.

Selain itu, ada juga disebutkan dalam video tersebut mengenai kesihatan jantung. Vivix ini telah diperakui oleh ramai pengguna mampu merawat pelbagai jenis penyakit, termasuk jantung. Again, ini kerana sel-sel dalam badan akan teruk direpair oleh vivix tanpa membuang masa seterusnya menghasilkan sel-sel baru yang lebih baik dan sihat. Apabila badan kita penuh dengan sel-sel baru, maka secara automatiknya badan akan lebih sihat dan bertenaga

Struktur DNA seorang perokok telah tercemar dengan Nikotin.

DNA yang telah dicemari nikotin ini yang menyebabkan seorang perokok amat sukar untuk berhenti merokok.Dalam terapi penggantian Nikotin, proses berhenti merokok dibuat dengan memberi dosage nikotin yang kecil sebagai menggantikan nikotin dari rokok. Dalam kebanyakan kes berhenti merokok biasanya akan berlaku withdrawal symptom. Ia berlaku kerana badan seorang perokok sedang menyesuaikan diri dengan hidup tanpa Nikotin sedangkan dalam DNA mereka, nikotin tersebut masih ada.Namun hal ini tidak berlaku dalam terapi berhenti merokok dengan Vivix Shaklee. Ini kerana Vivix membantu dengan cara membuang nikotin yang ada pada DNA tadi. DNA yang tercemar dengan Nikotin akan dipulihkan dan dimurnikan semula apabila nikotin yang melekat padanya ditanggalkan.

Hasilnya DNA akan kembali kepada keadaan asal, yang menyebabkan perokok akan mengalami :
  • Rasa pahit dan busuk bila merokok
  • Rasa semput dan sesak bila merokok

Yang mana akhirnya mereka sendiri akan berhenti dari merokok akibat dari rasa yang mereka alami. Dalam kebanyakan testimoni pengguna VIVIX yang telah berjaya, mereka pasti akan sebut ROKOK RASA PAHIT.

Itulah yang berlaku bila DNA perokok sudah ditanggalkan Nikotin oleh Vivix Shaklee...

Antara testimoni vivix Shaklee :

TERBAIK

TERBAIK


TERBAIK

  • HARGA AHLI VIVIX SHAKLEE             >>> RM 380
  • HARGA PASARAN VIVIX SHAKLEE    >>> RM 475
  • PENGEPOSAN SEMENANJUNG          >>> RM 10
  • PENGEPOSAN SABAH/SARAWAK      >>> RM 20


HUBUNGI SHA UNTUK PERUNDING KESIHATAN ANDA: 0123385506
DAPATKAN HARGA TERBAIK DARI SHA




No comments:

Post a Comment