Thursday, October 30, 2014

KAJIAN TERBARU : MINUM SUSU SEBABKAN KEMATIAN AWAL | JOM MINUM ESP SHAKLEE

esp susu shaklee


Meskipun ramai doktor berpandangan bahawa minum susu boleh menguatkan tulang dan menyihatkan badan, namun kajian terbaru telah mendapati sebaliknya.

Satu kajian yang dibuat oleh The BMJ baru-baru ini membuat penemuan bahawa warga Sweden yang minum susu lembu dalam amaun yang tinggi, didapati mati lebih muda.

Selain itu, wanita pula didapati mengalami keretakan tulang.

Menurut laporan AFP, kajian tersebut mungkin boleh merubah pandangan mengenai khasiat susu namun kajian yang lebih mendalam diperlukan kerana ianya mungkin hanya kebetulan.

Satu pasukan dari Sweden telah mengumpul data dari 61,000 wanita berumur 39-74 tahun, dan memantau mereka selama 20 tahun.

Pasukan itu juga telah mengambil data dari 45,000 lelaki Sweden berumur 45-79 tahun dan memantau mereka selama 11 tahun.

Kesemua sukarelawan itu memberikan maklumat tentang cara pemakanan, cara hidup, berat badan, tabiat merokok, kekerapan bersenam, tahap pendidikan dan taraf perkahwinan.

Daripada kajian itu, didapati seramai 25,500 orang daripada kumpulan sukarelawan tersebut telah meninggal manakala 22,000 dari mereka telah mengalami keretakan tulang.

Di kalangan wanita dalam kumpulan itu, 180 daripada 1,000 yang meminum tiga gelas atau lebih susu, meninggal dalam jangka 10 tahun dan lebih awal berbanding umur purata kumpulan tersebut.

Selain itu, didapati 42 daripada 1,000 individu yang minum susu dengan kuantiti yang banyak telah mengalami keratakan tulang, manakala yang meminum susu secara sederhana ialah 35 daripada 1,000 individu dan yang meminum susu dalam kuantiti yang sedikit ialah seramai 31 daripada 1,000 individu.

"Wanita yang meminum tiga atau lebih gelas susu sehari mempunyai risiko kematian 90 peratus lebih tinggi, risiko keretakan tulang pinggul 60 peratus lebih tinggi dan risiko keretakan tulang-tulang lain sebanyak 15 peratus lebih tinggi," kata penulis bersama kajian tersebut, Karl Michaelsson dari Universiti Uppsala.

Untuk lelaki pula, jumlah kematian pula ialah seramai 207 daripada 1,000 individu untuk yang meminum tiga gelas susu sehari, 189 daripada 1,000 untuk yang meminum secara sederhana, dan 182 daripada 1,000 untuk yang meminum dalam kuantiti yang sedikit.

Antara sebabnya kata penulis ialah susu mempunyai kandungan galaktos-D yang tinggi, iaitu sejenis gula yang didapati mempercepatkan penuaan dan memendekkan jangkahayat.


ESP SUSU SHAKLEE


Jom kite minum Esp (Energizing Soy Protien) dari Shaklee nie..memang terbaik, rumusan dari soya. Esp Shaklee adalah protein yang berkualiti tinggi, non-GMO tau!!! Non-GMO tu maksudnya tidak diubah secara genetik..no kawin-kawin..no no no.. saya bebas daripada pendedahan perubahan genetik,dari benih hingga pengeluarannya..semulajadi..original gitu..

Esp Shaklee diproses pada kadar suhu yang rendah..tak sama dengan soya diluar sana yang mana ramai kata akan jadikan kulit jadi sensitif dan boleh merbahayakan kesihatan nada. siapa ambil Esp Shaklee kulit bukan je kulit jadi cantik, gebu dan mulus..tapi takkan jadi sensitif..

Sebab utama ESP Shaklee tersangat lah popular dan produk Shaklee yang paling laris ialah.......kerana ESP Shaklee membekalkan sumber protein. Semua tau kan badan kita perlukan sumber protein. Dalam pemakanan seharian kita sumber protein ada dalam ikan, ayam, daging. Kenapa hari-hari makan lauk ayam tapi kerap juga tak sihat??? Kenapa? Sebab utamanya kerana tidak mencukupi vitamin di dalam makan yang kita makan. 

Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atu muda. Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari  susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.

ESP SUSU SHAKLEE

Kenapa kebanyakan orang sekarang memaksa diri untuk minum susu setiap hari. Ramai yang beranggapan susu mengandungi kalsium yang tinggi. Ya, memang betul susu mengandungi kalsium tetapi tidak mengcukupi untuk tubuh badan dan tulang kita. OsteMatrix Shaklee adalah salah satu produk vitamin Shaklee yang menambahkan kalsium dalam tubuh badan kita. 

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapan adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersam-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkat ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.



PENGEPOSAN SEMENANJUNG                                 >>> RM 10
    PENGEPOSAN SABAH/SARAWAK                             >>> RM 20

    DAPATKAN HARGA ISTIMEWA DARIPADA SHA
    Hubungi saya SMS/WHATSAPP : 012-338 5506 (SHA) untuk tawaran hebat 



    Bonda Sha
    Shaklee Independent Distributor
    ID No.: 853871
    Contact No.: 012 - 338 5506


    No comments:

    Post a Comment